켄난 & 이콘
쉽게 알 수 있는 그 사람의 속내, 전세계 수많은 CEO들의 비지니스 비법 본문
쉽게 알 수 있는 그 사람의 속내, 전세계 수많은 CEO들의 비지니스 비법
한 고급레스토랑에서 중요한 비즈니스 미팅을 하고 있는 사업가 두 명이 있었습니다. 그런데 서빙을 하던 웨이터가 실수로 그 중 한명에게 와인을 쏟았습니다. 옷을 버린 사업가는 불같이 화를 내기 시작했습니다. “지금 미쳤어? 내가 누군지 알아? 여기 지배인 나오라고 해!”이 사람이 미팅을 하던 사람은 브렌다 반스라는 의류업계의 거물이었는데, 그녀는 이 모습을 보고 당장 거래를 취소했습니다. 유명 IT기업 위트니스 시스템의 데이브 콜드, IT 업체CEO도 비슷한 일을 겪었습니다. 그러나 계약 협상자가 “마침 아침에 샤워를 못했는데 잘됐네요. 양복도 사실 싸구려니까 너무 신경 쓰지 마세요”라며 미소로 넘어가는 것을 보고 그 자리에서 계약을 체결했습니다. 식당 종업원을 함부로 대하는 사람은 절대로 비즈니스 파트너로 고르지 마라 ,전세계 수많은 CEO들이 비지니스 비법으로 삼은 "웨이터의 법칙 " "웨이터나 부하직원을 쓰레기처럼 취급하는 사람에게 무엇을 기대할 수 있겠어요.상대에 따라 대하는 태도가 달라지는 사람과는 가급적 비즈니스를 하지 않는게 원칙이에요 ""실수한 웨이터를 웃음으로 용서하는 것을 보고 그거 어떤 사람인지 알 수 있었어요. 저는 그와 즉각 거래를 시작했죠"신사를 알아보는 방법은 많지만 절대로 실패하지 않는 방법이 한 가지 있다. 아랫 사람들을 어떻게 대하는가?여성에게 어떤 행동을 보이는가? 고용주는 직원을 , 스승은 제자를, 장교는 부하를 즉, 자기보다 약한 사람을 어떻게 대하는가? 하는 것입니다. 전 세계수많은 CEO들이 비즈니스 비법으로 삼은 "웨이터의 법칙" 미국 방위산업 업체 CEO빌 스완슨이 정리한 빌 스완슨 - 책에서는 찾을 수 없는 비즈니스 규칙 33가지 중 그중에서도 "당신에게는 친절하지만 웨이터에게 무례한 사람은 절대 좋은 사람이 아니다. "책에서는 찾을 수 없는 비즈니스 규칙 33가지 목록(한국어)1: 모른다고 말하는 법을 배워라. 적절할 때 사용해보면 꽤 자주 쓰게 된다. → 모르면 모른다고 말해라. 2: 어떤 일을 시작하는 게 그것을 빠져나오는 것보다 쉽다. → 사업은 시작하기보다그만두는 게 더 어렵다. 3: 비판적이지 않다면, 그일을 열심히 하고 있는 것이 아닐거다. → CEO에 대한 비판이 없다면 일을 제대로 하지 않고 있는 것이다.4: 무엇이 빠졌는지 찾아보라. 거기 있는 것을 개선하는 방법을 아는 사람은 많다. 거기 없는 것을 볼 수 있는 사람은 거의 없다. 5: 프리젠테이션 규칙: 세상이 그것을 알고 있다고 생각하고 그에 맞추어 다루어라. 6: 있는 그대로를 말할 수 있는 보스를 위해 일해라. 기억할 것-당신이 가족을 선택할 수 는 없겠지만, 보스는 고를 수 있다. → 자신의 가족을 고를 순 없지만 보스는 선택할 수 있다. 11: 당신의 지시 사항과 상대방의 확약을 [문서]로 확인해라. (그렇지 않았다면) 일이 될것이라고 생각하지 말것. 12: 소심하게 굴지 말 것. 이야기를 하고, 자신을 나타내고, 당신의 생각을 설파하라. 15: 당신이 하는 말의 정확성에 대해서 (정말)극도로 조심해야 한다. 16: 당신은 boss를 위해 일한다는 사실을 간과하지 말라. 모든 사실을 그/그녀에게 알려야 한다. 당신의 boss가 (알고자) 원하는 것이 무엇이든지, 도덕성이라는 테두리 안에서 최우선순위로 생각하라. 17: 약속, 스케쥴 그리고 예측은 잘 돌아가는 비지니스의 중요한 수단(도구)이다. 당신은 확언(약속)해야 하며, "난 잘 모르겠어, 단정 짓기에는 불확실한 요소들이 너무 많아" 따위의 뻔한 변명이나 늘어 놓으면 안된다. 24: 유머 감각을 잃지 말 것. 25: 당신이 하는 일을 즐겁게 해라, 그 마음가짐은 업무에서 빛이 난다. 투덜이를 좋아하는 것은 또 다른 투덜이뿐이다. 26: 당신 회사의 이름을 당신의 것처럼 아껴라. (회사의 명예를 지켜라)27: 나쁜 소식에 귀를 기울여라. 28: 당신은 - 당신이 읽은 것의 1/3 만을, 사람들이 당신이 이야기한 것의 1/2 만을 기억할것이지만, 당신이 느낀 것은 100% 기억할 것이다. 29: 운동화에 광을 낼 순 없다. → 호박에 줄 긋는다고 수박되지 않는다. 31: 무언가를 결정해야 할 때에, 당신보다 한단계 윗사람이라고 생각하고 결정해보라, 당신의 관점이 빠르게 바뀔 것이다. 32: 당신에게는 친절하지만 웨이터나 다른 사람에게 무례한 사람은 절대 좋은 사람이 아니다. 33: 새로운 일을 시작하는 것을 두려워 하지 말라. 한 아마추어는 홍수에서 살아남은 방주[2]를 만들고, 수많은 전문가들이 타이타닉[3]을 만들었음을. 목록(영어)[편집] 1: Learn to say, “I don’t know.” If used when appropriate, it will be used often. 2: It is easier to get into something than to get out of it. 3: If you are not criticized, you may not be doing much. 4: Look for what is missing. Many know how to improve what’s there; few can see what isn’t there. 5: Presentation rule: When something appears on a slide presentation, assume the world knows about it and deal with it accordingly.6. Work for a boss to whom you can tell it like it is. Remember, you can’t pick your family, but you can pick your boss. 7: Constantly review developments to make sure that the actual benefits are what they were supposed to be. Avoid Newton’s Law. 8: However menial and trivial your early assignments may appear, give them your best effort. 9: Persistence or tenacity is the disposition to persevere in spite of difficulties, discouragement or indifference. Don’t be known as a good starter but a poor finisher!10: In doing your project, don’t wait for others; go after them and make sure it gets done. 11: Confirm the instructions you give others, and their commitments, in writing. Don’t assume it will get done. 12: Don’t be timid: Speak up, express yourself and promote your ideas. 13: Practice shows that those who speak the most knowingly and confidently often end up with the assignment to get the job done. 14: Strive for brevity and clarity in oral and written reports.15: Be extremely careful in the accuracy of your statements. 16: Don’t overlook the fact that you are working for a boss. Keep him or her informed. Whatever the boss wants, within the bounds of integrity, takes top priority. 17: Promises, schedules and estimates are important instruments in a well-run business. You must make promises — don’t lean on the often-used phrase: “I can’t estimate it because it depends on many uncertain factors. ”18: Never direct a complaint to the top; a serious offense is to “cc” a person’s boss on a copy of a complaint before the person has a chance to respond to the complaint. 19: When interacting with people outside the company, remember that you are always representing the company. Be especially careful of your commitments.20: Cultivate the habit of boiling matters down to the simplest terms: the proverbial “elevator speech” is the best way. 21: Don’t get excited in engineering emergencies: Keep your feet on the ground. 22: Cultivate the habit of making quick, clean-cut decisions. 23: When making decisions, the “pros” are much easier to deal with than the “cons.” Your boss wants to see both. 24: Don’t ever lose your sense of humor. 25: Have fun at what you do. It will be reflected in you work. No one likes a grump except another grump! 26: Treat the name of you company as if it were your own. 27: Beg for the bad news. 28: You remember 1/3 of what you read, 1/2 of what people tell you, but 100% of what you feel. 29: You can’t polish a sneaker. 30: When facing issues or problems that are becoming drawn-out, “short them to the ground.”31: When faced with decisions, try to look at them as if you wereone level up in the organization. Your perspective will change quickly. 32: A person who is nice to you but rude to the waiter, or to others, is not a nice person. (This rule never fails). 33: Never be afraid to try something new. Remember, an amateur built an ark that survived a flood while a large group of professionals built the Titanic!
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